يوميات زوجة تخينه ..........

مجتمع رجيم / الحياة الأسرية
كتبت : عمهوج
-
القصه من كتاباتي .. ان شاء الله تعجبكم ورداتي ...

ثامر شاب وسيم في بداية الثلاثينات مهندس في شركة مرموقه جدا .. يهتم بمظهره انيق ومتميز وعلى خلق يعني بالعربي الف بنت تتمناه ..

اما ثامر فمو اي بنت يتمناها ,, يتمنى بنت تجمع كل صفات الجمال خلقا واخلاقا

ثامر يسكن هوه ووالدته بفيلا تركها لهم والده بعد وفاته , والدة ثامر اسمها فتحية ست ولا كل الستات ,,ست تدمج بين بنت البلد الحركه والسيدة الارستقراطيه , تبلغ الستين من عمرها بس لو شفتوها تدوها اصغر من كذا بكثير صاحبة وجه مربع وانف مستدق وابتسامه هادئه على جنب , يعني كانها في العشرين ايش الجسم الرشيق , والاناقة والحلاوة وقصة الشعر اللميزة المتجددة ,والاسنان اللبيضاء اللي بتلمع والمكياج والملابس من بيوت الموضه , وناس عايشه من قلبها ,,

اما سعدية الخدامه هيه اللي تهتم بامور البيت من الشوكه لغاية استقبال الضيوف والترحيب ..
سعديه سيده اربعينيه منظمه دقيقه تحب الخير لتامر وامه ودائما يؤخذ برايها في بعض المواضيع المهمه ويهمها الاهتمام بالتفاصيل الصغيرة الخاصة في البيت ..


عم سعيد السواق هوه مو بس سواق لاكن تامر وامه بيشوفوه واحد من اهل البيت ,, يعني منهم وفيهم وما يسمعوا فيه كلمه .. عم سعيد بيحب يلمع سيار ة ثامر وسيارة البيت مرتين في اليوم ويعطرها من جوه ويبخرها بالعودة , ويشيك عليها وعلى مستوى البنزين والزيت في السيارتين ,, مهندم و ثوبه دايما ابيض , عينه في الارض وكلمة حاضر طال عمرك على لسانه ..



يتبع ,,,,,,,,
كتبت : didi21
-
مشكوووووووووووره يا قمر

التالي
السابق