مجتمع رجيمتجارب الرجيم الناجحة

تجربتي الخاصة في انزال 24 كيلو من وزني...منااياا

اقتباس : المشاركة التي أضيفت بواسطة نسوم:
الف مبرووووووووووووووووووووووووووك وربنا يتمم لك على خير ويكرمني زيك ...........انا حاليا وزني زي وزنك في الاول ......بس انا كنت عملت دايت ووصلت 77 ولكني مرضت مش من الدايت طبعا (كان عندي المرارة) وانا عندي 22 سنة المهم بعد العملية حاولت اعمل دايت كتير ومقدرتش اخس زي الاول تاني واحسة ان عزيمتي انكسرت ومش عارفة ارجعها ...........انا عايزة حاجة تشجعني بس مش عارفة فلو عندك نصيحة ليا ؟؟؟
كمان انا ايام الامتحانات حرق الاعصاب بيخلي عندي رغبة شديدة في السكريات وخصوصا الشيكولاته اللي بحبها جدااااااا غير احيانا النفس الامارة بالسوء ...........فما الحل؟
وكمان عندي وسطي صغير بس من الارداف الواحد بيتخن اوي في غير تنسيق ........هل عند حل؟ وازاي اشرب الحاجات دي كلها من غير سكر مش حاقدر استحمل
وشكرا انا اسفة طولت عليكي
اهلا وسهلا بيك حبيبتي
ويا سبحان الله والله كأنك بتحكي عني
انا كان وزني بالاول 90 ونزلت حتى 77 ولما وقفت الرجيم رجع وزني حتى 84 كيلو + اعراض المرارة = طبعا النتيجة اني استئصلت المرارة وزاد وزني هالمرة حتى وصل 91 كيلوو
ومن يومها اصريت اني اروح دكتورة تغذية واعمل عندها برنامج لأنه الدكتور حذرني من زيادة الوزن بعد استئصال المرارة
والحمد لله مع البرنامج نزلت 25 كيلوو
وبالنسبة للارداف حبيبتي ما ينقّص وزنها غير المشي السريع وهو االافضل
اما الاعشاب ... المثل بيقول ما امر من المر غير الامر منه
يعني لو خيروك بين مرارة الاعشاب وطعمها ومرارة نظرة الناس ووجسمك الكبير والشحوم والزوائد في الجسم <<<<< انت شو بتختاري
واكيد الحل الاول والباخير بأيدك
وان شاء الله اسمع منك كلام حلو بخصوص وزنك الجديد
موفقه حبيبتي
ماشاء الله مبروووك
والله يرزقك بالذرية الصالحة :)
وعقبالنا ان شاء الله لما نصل للوزن المثالي :D
مبروك عزيزتي على النزول المتوازن و ربي يوفقك و توصلي لهدفك و تحافظي عليه ....
عقبالي و عقبال كل الدبدوبات
فعلا انت حمستيني لما قلتي ان وضعك شبهي جداااااااااا انا فعلا من بعد المرارة بدأت اتخن وشاركت مع دكتور تغذية بس مش عارفة امشي معاه فانا ححاول اعمل اللي انت قلتي عليه وادعيلي ربنا يرزقني عزيمتك لان الكل يقولي انت لسة صغيرة ولو فضلتي كده لو جيتي تتخطبي ماراح تلاقي فستان تحبيه والكلام ده فدعواتك لي واتمنى بجد تتواصلي معايا علشان احس بالتشجيع وشكرا يا قمر
السلام عليكم رحمة الله وبركاته

مبروك أختي على هذا الانجاز الكبير

وهذي بعض أسئلتي:

1/ ماتحسي لحظات أنك تبغي تنفجري؟ يعني مو بس مشتهية (شوية) شبس ولا ماكرونه وشوكولاته..الخ...لاء..مشتهية إنك تنفجري عليهم..إنك تاكلي إلييييين ماتمتلئي؟

2/إذا كان عليك اختبارات (إذا كنت طالبة مدرسة أو جامعة) أو شغل كثير..ماتحسي أنك معذورة في أنك تاكلي بحرية مفرطة؟

3/كيف نفسيتك مع الأهل والأصدقاء في الرجيم..وإش هوا شعورك أنك ماتشاركيهم وجباتهم؟

شكرا
اقتباس : المشاركة التي أضيفت بواسطة نسوم:
فعلا انت حمستيني لما قلتي ان وضعك شبهي جداااااااااا انا فعلا من بعد المرارة بدأت اتخن وشاركت مع دكتور تغذية بس مش عارفة امشي معاه فانا ححاول اعمل اللي انت قلتي عليه وادعيلي ربنا يرزقني عزيمتك لان الكل يقولي انت لسة صغيرة ولو فضلتي كده لو جيتي تتخطبي ماراح تلاقي فستان تحبيه والكلام ده فدعواتك لي واتمنى بجد تتواصلي معايا علشان احس بالتشجيع وشكرا يا قمر
ولا يهمك حبيبتي انا معك واشجعك
واي سؤال يا عسل انا بالخدمة
الأولى ... 34  35  36  37  38 39  40  41  42  ... الأخيرة