مجتمع رجيمالحمية و الرشاقة و الرجيم

اسهل رياضةللبطن

رياضة شفط وكتم الانفاس لمدة دقيقتين ازاى اكتمى نفسك لمدة دقيقتين مع شد البطن واحتفظى بلنفس لاطول مدة عندك وبعد كدة طلعية براحة خاص وكررى الموضوع لمدة 10 مرات اول مرة وزودى لحد 100 وشوفقى الفرق لما توصلى ل100 هيبقى بطنك لزقة فى ظهرك ودى رياضة مش عايزة مجهود خالص ممكن تعمليها وانتى قاعدة او انتى واقفة بتطبخى او قبل ما تنامى وانتى على السرير كمان بتريح الجسم لانها بتجعل الأكسجين بداخلة لاطول وقت ولو جربتيها هتدمنيها وهتبقى رياضتك المفضلة وكمان لها مفعول السحر فى شد عضلات البطن.احنا اتفقنا ان بطننا هتروح فى اسبوعين ثانيا اوعى اوعى تعملى مياه سخنة على الصبح كل دة كلام فارغ كل اللى بتعملو بتمنع الامساك فقط واعرفي معلومة جديدة قريتها بتقول ان شرب الماء المثلج بيشد البطن لان البطن لما بتتملى من الماء المثلج بتندفع الدورة الدموية فى الجسم عشان تعيدها لنفس درجة حرارة الجسم كمان المعدة بتكش وتضغر ازا كان كلنا عارفين بلعقل ان شد الصدر الكبير بيقوم على اساس الماء البارد والشبة والمية السخنة بترهل الصدر ازاى بقة ندى لمعدتنا ماية سخنة يا حلوين ونقول بتشد وكلنا عارفين ان اى حاجة مع البرودة بتنكمش ومع الحرارة بتتمدد ولا اية؟يعنى كلى ما تلاقى جسمك بيسخن اشربى ماية سقعة تلج وشوفى لمدة اسبوع مش هتخصرى ما انتى بقالك سنة او اكتر بتعملى كدة جربى نصحتى باسبوعين فقط ولو عجبك كلامى استمرى عليه وربنا يوفقكو كلوكوا وتلاقوا الفايدة فى الموضوع دة

منقوووول
هو فعلا كلامك صح
الماء الدافىء باى اضافة مش بتخسس هى بتلين المعده بس
عن تجربة
شكرا لكى على المعلومة الحلوة
صح اني جربت هذا الرياضه واكو نتائج عليها يعطيكي الف عافية
وممكن تسون شي لاخ هم مفيد ان لم توكفون اوكفوا بالستقامه ظهرج عدل
وشدي بطنك لجوة بهذا العمليه راح تفقدين 2 كيلو بس وانتي شاده بطنج
كلش مفيد بس اذا هيج تسوون راح تشوفون بمرور الوقت ان بدون فكر جسمكم هيج يسوي تتعودين
شكرا جزيلاِِ_ِ