استمتعي بعزومتك في المطعم بدون ماتخافي علي وزنك

كيف تاكلى اكل صحى فى المطعم ,لو معزومه بره البيت وماشيه على نظام رجيم معين اكيد هتروحى مطعم وبتحطى ايدك على قلبك من كمية السعرات الحراريه اللى هتكون...

مجتمع رجيم الحمية و الرشاقة و الرجيم
الكاتبة: نونا العسوله

استمتعي بعزومتك في المطعم بدون ماتخافي علي وزنك

كيف تاكلى اكل صحى فى المطعم ,لو معزومه بره البيت وماشيه على نظام رجيم معين اكيد هتروحى مطعم وبتحطى ايدك على قلبك من كمية السعرات الحراريه اللى هتكون فى الوجبه اللى هتطلبيها لان اغلب الاكلات بتكون غنية بالدهون والسعرات الحرارية.


نفسك تروحى المطعم وترجعى بدون ما ياثر على الوزن جربى النصايح هادي




1- المقبلات (ابداى بالسلطه الخضراء اولا )



اختارى البدايه طبق سلطه خضراء غنى بالالياف يجعلك تشعرين بالشبع وابتعدى عن السلطات اللى فيها المعكرونة أو التوست،


استبدلى الدريسنج او الصلصات المضافة الى السلطة زى المايونيز اللى فيها دهون بصلصة زيت الزيتون مع الليمون والملح والاعشاب


2-اختارى الوجبه او الطبق الرئيسي يكون غني بالبروتينات





البروتينات بتزيد الشعور بالشبع بسرعه البروتينات (زى سمك السالمون المشوي أو صدور الدجاج المشوي أو الستيك المطبوخ مع الأعشاب ,التونا والكراب )




3-قللى من النشويات


بتناول نصف كوب من المعكرونة أو نصف كوب من الأرز أو ربع رغيف من الخبز أو حبة بحجم كف اليد من المعجنات.




4-التحليه ( قللى من الحلويات )






الحلويات ملئيه بالسعرات الحرارية والدهون ,حاولى تناول قطعه صغيره من الكيك، او ملعقتين من الفوندون






منقووووول لعيووون وردات رجيم ^_^
الكاتبة: أمواج رجيم

نفس طريقتي
روووعة
الكاتبة: ♥♥..fafy..♥♥

اقتؤاحات جميلة
تسلم اديكي

التالي
السابق