الحمية و الرشاقة و الرجيم نظام غذائي، رجيم، رجيم سريع، رجيم صحي، رجيم سهل، رجيم الماء، ريجيم، إنقاص الوزن، السمنة، الكرش دايت رجيم الكرش diet plan Food رجيم صحي fitness exercises رجيم سريع المفعول رشاقة تخسيس البطن الارداف رجيم الماء رجيم سريع رجيم قاسي رجيم كيميائي رجيم دشتي rjeem الوزن السمنة تخسيس الصدر

رابطــــة رشيقــات مصـــ 2008ــــر ... معــا نحـو صيــف رشييق

الصورة الرمزية didi21
didi21
رحيق الورد
قديم 08-21-2008, 01:20 AM
#1003


ازيك يا هند برافو حبيبتى ويللا حاولى اكتر من كده علشان قبل رمضان تنزلى حتى 3 كيلو من الاصل اللى كنتى عليه فلما يطلعوا ف الكحك يبقى معقول لحد ما الشهر الكريم يمر بسلام ونرجع للانتظام تانى وربنا معاكى حبيبتى
اليوم الأول
عصير نصف ليمونةالإفطار: عصير نصف ليمونة + شرب 3 كؤوس ماء ويكون الماء فاتراً.
قبل الغداء: اشرب كأساً من النعناع أو عصير الفواكه.
الغداء: سلطة خضراء + طبق خضار سوتيه.
العشاء: سلطة فواكه.
قبل النوم: كأس نعناع أو بابونج
ملاحظة: لا تنسى الإكثار من شرب المياه فى حدود لتر ونصف اللتر.
اليوم الثانى
الإفطار: كوب مياه دافئة + نصف ليمونة على الريق.
الضحى: فواكه طازجة.
الغداء: خضراوات سوتيه + طبق سلطة خضار.
العشاء: سلطة خضار أو فواكه طازجة مع كمية صغيرة من الخضار المطبوخ.
ملاحظة: لا تنسى الإكثار من شرب المياه فى حدود لتر ونصف اللتر.

اليوم الثالث
سلطة خضراءالإفطار: 2 كوب مياه دافئة.
الضحى: جبن أبيض خالى الدسم +ربع رغيف بلدى.
الغداء: خضار طازج سوتيه + سلطة خضراء.
العشاء: 2 كوب عصير فواكه طبيعية.
قبل النوم مباشرة: منقوع النعناع الساخن أو البابونج
ملاحظة: لا تنسى الإكثار من شرب المياه فى حدود لتر ونصف اللتر
.
الصورة الرمزية didi21
didi21
رحيق الورد
قديم 08-21-2008, 01:20 AM
#1004
ازيك يا هند برافو حبيبتى ويللا حاولى اكتر من كده علشان قبل رمضان تنزلى حتى 3 كيلو من الاصل اللى كنتى عليه فلما يطلعوا ف الكحك يبقى معقول لحد ما الشهر الكريم يمر بسلام ونرجع للانتظام تانى وربنا معاكى حبيبتى
اليوم الأول
عصير نصف ليمونةالإفطار: عصير نصف ليمونة + شرب 3 كؤوس ماء ويكون الماء فاتراً.
قبل الغداء: اشرب كأساً من النعناع أو عصير الفواكه.
الغداء: سلطة خضراء + طبق خضار سوتيه.
العشاء: سلطة فواكه.
قبل النوم: كأس نعناع أو بابونج
ملاحظة: لا تنسى الإكثار من شرب المياه فى حدود لتر ونصف اللتر.

اليوم الثانى
الإفطار: كوب مياه دافئة + نصف ليمونة على الريق.
الضحى: فواكه طازجة.
الغداء: خضراوات سوتيه + طبق سلطة خضار.
العشاء: سلطة خضار أو فواكه طازجة مع كمية صغيرة من الخضار المطبوخ.
ملاحظة: لا تنسى الإكثار من شرب المياه فى حدود لتر ونصف اللتر.

اليوم الثالث
سلطة خضراءالإفطار: 2 كوب مياه دافئة.
الضحى: جبن أبيض خالى الدسم +ربع رغيف بلدى.
الغداء: خضار طازج سوتيه + سلطة خضراء.
العشاء: 2 كوب عصير فواكه طبيعية.
قبل النوم مباشرة: منقوع النعناع الساخن أو البابونج
ملاحظة: لا تنسى الإكثار من شرب المياه فى حدود لتر ونصف اللتر.


الصورة الرمزية هند حسن
هند حسن
وردة محترفة
قديم 08-21-2008, 11:39 AM
#1005
صباح الخير يا بنات
صباح الخير يا ديدى ازيك يا حبيبتى عامله ايه واخبار الدايت معاكى ايه يا جميل طمنينى عليكى
ما ينفعش بدل النعناع شاى اخضر عشان انا مش بحب النعناع اوى وكمان ليا سؤال انا اعرف ان انا ما اشربش مايه سخنه عشان دا ما بيخسس بنشرب مايه يعنى من الفلتر بتكون ساقعه شويه بس ان شاء الله حمشي عليه من النهارده باذن الله
الصورة الرمزية didi21
didi21
رحيق الورد
قديم 08-22-2008, 06:00 PM
#1006
kantota
وردة جديدة
قديم 08-23-2008, 01:11 AM
#1007
السلام عليكم ورحمة الله
ياريتكم تقبلوني معاكم عشان انا تعبت من الطفاسة اللي انا فيها وكل ما ابتدي دايت اضعف واعك الدنيا وخايفة زوجي يطفش مني فأرجوكم تساعدوني وتشجعوني
انا يا جماعة عمري قرب على 32 وطولي حوالي 152 ووزني بعيد عنكم كان وصل 82 ودلوقتي بعد 3 اسابيع دايت بقى 77 ونفسي استمر والاقي اي حاجة تساعدني عشان مضعفش
مشكلتي الكبرى اني فاضية وبضيع وقتي في الأكل برغم اني زمان كان وزني معقول يعني كنت 55 كيلو بس دلوقتي مبقاش عندي ارادة خالص
فياريت تقفوا جنبي يمكن اقدر اعمل اي حاجة قبل رمضان
وشكرا ليكم مقدما
الصورة الرمزية هند حسن
هند حسن
وردة محترفة
قديم 08-23-2008, 02:14 AM
#1008
اهلا بيكى حبيتتى كنتوته نوريتنا وطبعا انتى معانا من ساعه ما دخلت الصفحه بس ياريت تستمرى معانا لان فيه بنات كتيره دخلو ومش فتره معانا وبعد كدا مشوا فياريت تبقى معانا واحنا هنا ان شاء الله معاكى وحلو الى ال5كيلو مبروكين عليكى انا وانتى نشجع بعض يا جميل وان شاء الله تبقى احلى زوجه فى العالم
تقبل تحياتى
اضافة رد

العلامات المرجعية

رابطــــة رشيقــات مصـــ 2008ــــر ... معــا نحـو صيــف رشييق


« محتاجة أنحف بعد ولادتي جسم التفاحه »

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
خـــطـــــــوات جـــــادّة نحـو الهــــــدف ..¦ ¦ |•♥•| لـ ح ـن الفرح ..ღ أرشيف رجيم 33 10-23-2012 01:45 AM
أنـا شـايـفـتـك بـس ويـن ..؟؟ ✿ موكآ فرآولة ✿ مسجات الجوال 8 06-27-2010 05:06 PM
مصـــ أم الدنيا ـر.... سعادتى فى رضا ربى سفر سياحة فنادق منتجعات 14 07-09-2009 10:02 PM
ابشـتري وقـت ويـن أسـواق بيّـاعـه..! روح الجوري التنمية البشرية وتطوير الذات 9 07-08-2009 10:01 AM
تبـيني / اعتــذر /؟ ( آســف )، لكن وش هـي الزلـه ؟؟ مررروه فيض القلم 10 11-01-2008 05:18 PM

الساعة معتمدة بتوقيت جرينتش الساعة الآن 08:07 AM. : .
المواضيع و التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي مجتمع رجيم ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك (ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر)
جميع الحقوق محفوظة Rjeem 2015
Powered by vBulletin® Version 3.8.7, Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
منتدى رجيم منتدى مستقل