2008 ...

بنات ازيكم كلكم

مايوها ازيك يا قمر اخبارك اية
قطر الندى مبروك علىالكيلو نص وعقبال ما تخلصى على خير انا يا قمر من المنصورة
هند ازيك اخبارك اية طمنينى

على فكرة فكرة اننا نلتزم بدايت واحد دى كويسة بس عموما انا بدات رجيم ديدى اللى كتبتة اللى فية فى الفطار تمر ولبن والتزمت بية من الصبح ادعو لىىىىىىىىىىىى علشان انا بقت نفسيتى ضعيفة جدا مش عارفة لية
نوسة منورة يا قمر والله الى انتى عملتية دا انجاز ةعقبال ما تكملى على خير وعلى فكرة كسر اى رقم فية صفر بيكون صعب جدا اصبرى ومتيئسيش خالص وربنا هييسر ان شاء الله

مايووووووووووهاا تسلمى ياحبيبتى عقبال ما نهنى بعض لما نوصل للوزن المطلوب يااارب
قولولنا انتى ماشيه على نظام ايه ؟

هند فينها بتظهر الصبح وبالليل
وديدى ربنا يطمنا عليها

*********************
: :
قطر الندى مبروك علىالكيلو نص وعقبال ما تخلصى على خير انا يا قمر من المنصورة
رونى انا بردوا شبهت عليكى ههههههههههه
منصورة يعنى بلدياات
انا كمان من المنصورة بس مش منها نفسها
انتى منين بالظبط ؟
**************************




: nosaaaaaa:
أزيكووو يا بنات أنا أول ما قريت الموضوع أتشجعت جامد أنى أخس أحب أعرفكم بنفسى أسمى نوسه من القاهرة عندى 20 سنه و كان وزنى 95 و دلوقتى 80 و ال80 دى ولا بتزيد ولا بتقل أنا نفسى أبقى 55 أنشاء الله و أتمنى تقبلونى معاكو و نشجع بعض بجد و نخس جامد أنشاء الله أنا بدأت من النهاردة رجيم كده كنت بعملوا مع دكتورة بروحلها و كويس جدا و أنشاء الله هبقى أنزلو علشان كل البناتييت تستفيييد و اسفه اذا كنت طولت عليكوووووو و شكراا لكل البنات


منوررررررررررة يانوسا
اهلا بيكى ياقمر معانا وانتى ماشيه كويس المهم تتابعى وتستمرى وياريت تبقي تنزلى النظام للى ماشيه عليه فى اقرب وقت عشان لو كان مناسب لحد يمشي عليه
وربنا معاكى ولا يأس مع الريجيم



*******************

يابنات انا هنزل 3 انظمة شايفاهم مناسبين للكل والللى فيهم متوفر عند اى حد
وعاوزين بردوا للى عندها نظام كويس فى مقدرة الكل انه يمشى عليه تنزله هنا
عشان نختار نظام منهم او اتنين ونمشي عليه عشان الحماس يزيد
وربنا المستعان
والله انا مبسوطه الحمد لله انكوا قبلتونى معاكووو و انشاء الله هنزل النظام دلوقتى و انشاء الله كلنا هنخسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس:f6eb47d3: وميرسى ليكوووووووو بجددددددددددددددددد:04a97f13:
بركن نونى و قطر الندى ربنا يخليكوووووووووووووووو بجدددد أنا حاسه أنشاء الله أننا هنعمل شغل جامد مع بعض و هنخسسسسسسسسسسسسسس انشاء الله:ce3ec6c2:


بس يا بنات انا كان عندى بعض الاستفسارات كده هما بتاع 15 16 18 20 سؤال بس والله مش اكتر


1-الشالا الاخضر المفروض يتشرب امتى بالظبط و هل احط فيه سكر ولا ايه مع العلم انى بحط ملعقه واحده على الشاى بلبن الصبح

2-رياضة المشى انا بحب امارسها الصبح كده :45ed7b5f: و الغروب داخل مع الشروق :5e565bcb: السؤال بقى امارسها قبل ما افطر ولا بعد؟؟؟؟؟؟
3-الاوقات المناسة لممارسه الرياضه فى البيت امتى قبل الغدا ولا بعد ولا قبل ما انام ولا ايه الاحسن فى رأيكووو


و ميرسىىىىىىى اوى يا بنات على تشجيعكووو و جزاكم الله كل خييييير
الانظمة : طبعا ديدى كانت منزلاهم بس جمعتهم
النظام الاول :


و هو كلآتى :
اليوم الاول و الثانى و الثالث :
الافطار : عصير برتقال او جريب فورت + 1 بيضة مسلوقة
الغذاء و العشاء : تونة او سمك او دجاج ( مسلوق او مشوى ) + ثمرة فاكهة
اليوم الرابع و الخامس :
الافطار : عصير برتقال او جريب فورت + 1 بيضة مسلوقة
الغذاء و العشاء : جبنة قريش + سلطة خضراء + خضراوات طازجة
اليوم السادس و السابع :
الافطار و الغذاء و العشاء : خليط بين الفاكهة و الخضار بأى كميات
ملاحظات :
1- التونة تصفى تماما من الزيت و تشطف عدة مرات بالخل
2- ممنوع الحلويات بانواعها و المكسرات و التسالى
3- ممنوع المياه الغازية و الايس كريم
4- يمكن شرب الشاى و القهوة فى اى وقت وباى كمية بدون سكر
5- اليوم الاول بالنسبة للغذاء و العشاء حاولى ان توفقى بينهما فمثلا يمكنك اكل نصف علبة التونة فى الغذاء و نصف فى العشاء و كذلك للسلطة و انا كنت افعل ذلك. ونفس الشىء بالنسبة لليوم الثانى .
6- الفاكهة الممنوعة هى الموز و المانجو و البلح و التين و العنب


************************
النظام الثاني

الافطار:
- 2 ثمرة فاكهة متنوعة "ما عدا التين، العنب، البلح، الموز، والمانجو".. ويفضل كوب عصير برتقال أو جريب فروت+ سوائل "شاي، أو قهوة، أو صودا، ماء ليمون بدون سكر".
الغداء:
- طبق سلطة خضراء.
- 4 ملاعق خضار مسلوق.
- شريحة لحم مشوية أو ربع فرخة مسلوقة أو 2 سمكة مشوية أو علبة تونة "بدون زيت".
العشاء:
- زبادي بالخيار، أو 3 ملاعق فول بالليمون، أو بيضة مسلوقة، أو قطعة جبن قريش بالطماطم.
- شريحة توست أو ربع رغيف بلدي.
*******************************
النظام الثالث

الافطار اليومى : نصف برتقاله + (1_2) بيضه مسلوقه (يمكن تناوا البرتقال فى صوره عصير طازج)
اليوم الاول :
غداء:وحده فاكهه ( الفاكهه المسموح بها صنف واحد وبأى كميه)
+ وحده سلاطه
عشاء : لحم مشوى او مسلوق (شرائح او قطع او مفروم بدون دهن ماعدا اللحم الضانى )
اليوم الثانى :
غداء:ربع دجاجه مشويه او مسلوقه (منزوعه الجلد)
+وحده سلاطه + وحده فاكهه
عشاء : 2 بيضه مسلوقه + وحده سلاطه
اليوم الثالث:
غداء: جبنه قريش بأى كميه او اى جبن ابيض بدون دسم
عشاء : لحم مشوى او مسلوق (كما سبق )
اليوم الرابع :
غداء : فاكهه صنف واحد وبأى كميه (كما سبق)
عشاء : لحم مشوى او مسولق (كما سبق ) + سلاطه

اليوم الخامس :
غداء : 2 بيضه مسلوقه
+ خضار مسلوق (كوسه او فاصوليا او سبانخ او جزر او بازلاء او باميه او ملوخيه او كرنب او قرنبيط )
عشاء : سمك او جمبرى (مشوى) او تونه مصفاه من الزيت او مغسوله او تونه بالماء + سلاطه + 1 برتقاله

اليوم السادس :
غداء : فاكهه صنف واحد وبأى كميه (كما سبق )
عشاء : لحم مشوى او مسلوق (كما سبق ) + سلاطه
اليوم السابع :
غداء : دجاج ( كما سبق ) +خضار مسلوق (كماسبق ) + 1 برتقاله
عشاء : خضار مسلوق (كما سبق )
************************************
النظام الرابع

الافطار اليومى
2 بيضه مسلوقه اوقطعه جبنه قريش او 4 ملاعق فول
+ شاى او قهوة بدون سكر

اليوم الاول:
غداء : لحوم مسلوقه اومشويه
+ خضروات مطبوخه نى × نى + وحده فاكهة
عشاء : كوب زبادى + سلاطه
اليوم الثانى :
غداء : ربع دجاجه مشويه او مسلوقه (منزوعه الجلد)
+ سلاطه + وحده فاكهة
عشاء : قطعه جبنه قريش + سلاطه
اليوم الثالث :
غداء : لحوم مسلوقه او مشويه
+ خضروات مطبوخه نى × نى + وحده فاكهة
عشاء : كوب زبادى + سلاطه
اليوم الرابع :
غداء : 2 بيضه مسلوقه
+ سلاطه + وحده فاكهة
عشاء : كوب زبادى + وحده فاكهة
اليوم الخامس :
غداء: سمك مشوى + سلاطه
عشاء: قطعه جبنه قريش + فاكهة
اليوم السادس :
غداء: ربع دجاجه مشويه او مسلوقه (منزوعه الجلد )
+سلاطه + وحده فاكهة
عشاء : كوب زبادى + سلاطه
اليوم السابع :
غداء : لحم مشوى او مسلوق + سلاطه + وحده فاكهة
عشاء : كوب زبادى + سلاطه

هااااااااااااااااااااااااااااااااااا ايه رايكـــــــــــــــــــــــــــــــــم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
[SIZE="7"][COLOR="darkorchid"][RIGHT]اه نسيت اقولكم ان طولى 159س اوزعه يعنى
... 43  44  45  46  47 48  49  50  51  ...
2008 , , , , , , ,