مجتمع رجيمالحمية و الرشاقة و الرجيم

للفائدة

السلام عليكم ورحمة الله
النظام الجديد لدكتور بهاء
الافطار : كوب شاى او نسكافيه + بيضة مسلوقة او قطعة جينة شيدر + خيار + 2 توست سن

العشاء : علبة زبادى + 2 ثمرة فاكهة

الغداء :
اليوم الاول : وجبة مفتوحة

اليوم الثانى : عجة كوسة ( الدكتور قال انها بتتعمل بالبيض والدقيق و قلب الكوسا يعنى نقورها اكننا حنحشيها وناخد قلبها) + سلطة + رغيف سن

اليوم الثالث : 3 حبات بيتزا بطاطس ( نحط البطاطس بعد ما نغسلها زى ما هية فى الفرن لحد ما تستوى وبعدين نطلعها نقطعها اثنين ونقورها ونحشيها حشوة البيتزا ونحطها تانى فى الفرن لحد ما الجبنة تسيح ) +سلطة

اليوم الرابع : 6 ملاعق مقلوبة + 2 قطعة لحمة مسلوقة + سلطة ( بالنسبة للمقلوبة ممكن نحط اى نوع خضار مش بس البذنجان ونحط اكتر من صنف خضار )

اليوم الخامس : علبة تونة + سلطة + رغيف سن

اليوم السادس : 6 ملاعق فتة ( العيش يكون سن وما يتحمرش فى السمنة ) + شريحتين صدور دجاج مشوية + سلطة

اليوم السابع : 2 قطعة سمك فيليه فى الفرن ( بالبصل و الطماطم والفلفل ) + سلطة + رغيف سن

استنونى الاسبوع القادم مع النظام الجديد وادعولى ربنا يثبتنى واوصل للوزن المثالى وربنا يرزقنى بالزوج الصالح وكل بنات المسلمين
بجد رجيمات أكتر من رائعة , فعلا سهلة و متنوعة و كأنك مش عاملة رجيم أصلا , بس ياترا بتخسس كويس ولا أه؟ أصل أنا وزنى بينزل بصعوبة رهيبة , و عجبنى أوى الأسبوع بتا (بيتزا البطاطس ده) فعلا إختراع حلو أوى , بس عايزة أسألك هو البطاطس نقشرها من برده الأول قبل ما ندخلها الفرن و لا أه؟

أرجو الإفادة و أتمنى لكى كل التوفيق و الرشاقة بلا رجعة للسمنى بإذن الله
1  2 3 
كلمات ذات علاقة
للفائدة