الحمية و الرشاقة و الرجيم نظام غذائي، رجيم، رجيم سريع، رجيم صحي، رجيم سهل، رجيم الماء، ريجيم، إنقاص الوزن، السمنة، الكرش دايت رجيم الكرش diet plan Food رجيم صحي fitness exercises رجيم سريع المفعول رشاقة تخسيس البطن الارداف رجيم الماء رجيم سريع رجيم قاسي رجيم كيميائي رجيم دشتي rjeem الوزن السمنة تخسيس الصدر

الرجـــــيـــــــــم + الإختبارات النهائية *_^

الصورة الرمزية $%دلع راقي%$
$%دلع راقي%$
:: وردة ماسية ::
قديم 06-13-2009, 06:18 PM
#1
بنات كلنا أحلين مقبلين على الإختبارا وهمها ..الرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ icon9.gif

.......

وكلنا عارفــيـــن إنه الإختبارات ..مافيه وقت للرياضــة .الرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ w00t.gif

ومانقدر نسوي أي رجيم مع أيام الإختبارات ..

لأنه أيام الإختبارات إحنا بحاجة للتغذية ..الرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ icon11.gif

.....


يعني المعادلة كالآتي ..

جلسة طول اليوم للمذاكرة + أكـــل من دون قيود + عدم عمل رياضة + المدة إلي هي تقريباً أسبوعيــن =

زيادة من 4 إلى 6كيلو الرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ crying.gifالرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ icon8.gif

علشـــــان كذا يابنات ..مين عندها رجيــم نتبعه أثناء الإختبارات ويكون متوازن غذائياً

ومايتعب او يسبب فقر دم ..الرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ sick.gif

لاتقولولي المنتدى مليان رجيمات ..أنا شفتها بس ما إقتنعت إنها صحية الرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ laugh.gif

هاه مين عنده فكرة أو رجيم أو .....إلـــــــــخ الرجـــــيـــــــــم   الإختبارات النهائية *_^ wink.gif

إنتظركم ياقمورات ..
الصورة الرمزية $%دلع راقي%$
$%دلع راقي%$
:: وردة ماسية ::
قديم 06-13-2009, 08:08 PM
#2
معقوله ولا وحده عندها فكرة

أستغفر الله وأتوب إليه
الصورة الرمزية $%دلع راقي%$
$%دلع راقي%$
:: وردة ماسية ::
قديم 06-13-2009, 11:57 PM
#3
ياالله ..

31 مشاهده ولارد واحد ..













ضَوءْ القمر
وردة جديدة
قديم 06-14-2009, 01:59 PM
#4
سلآم خيتوووو


اي والله صدقتي
قربت الأختبارات
وقربت السمنه هع
بس انا اقول لك
اتبعي نظام عاادي
اول ماتصحين من النوم اشربي ماي داففي
وافطري ببيضة مسلوقه وخبز بر وشاي بدون سكر
الغدا عادي تغدي
بس حاولي انك اذا جيتي تاكلين
شوي شوي خلي الي بفمك ينهضم
وحاولي وانتي تاكلين تركزين على الأكل لاتنشغلين بشي ثاني
وكل ماغالبك الجوع أكلي فواكه او خضار
واشربي بعد كل وجبه بساعه شاي اخضر
والعشآء
حاولي تخففين من الأكل
اكلي اي شي خفيف يسد جوعك
وبعد الساعه 8 لاتكلي شي غير الفواكه والخضار والماي
وقد ماتقدرين حاولي تكثرين من شرب المااي

وانا سمعت وقت الاختبارات الناس تنحف ماتسمن هع ^^
وان شاء الله مااح تزيدي
وبالعكس راح تنقصي

واتمنى اكون افدتك
الصورة الرمزية يدق قلبي بوجودك
يدق قلبي بوجودك
رحيق الوردات مشرفة سابقة لها عبير الورد
قديم 06-14-2009, 04:11 PM
#5
هلا والله يالغلاا اني بعكسش اياام الامتحاانااات ما اكل شي الا لما اخلص المااده الي علي واكلي يكون قليل
واني انصحك انك تتناولي الاكل المقعول وتبتعدي عن الشبساات والشوكولاتااات والبسكويتااات
وخلي اكلش على الزبادي وبسكويت النخاله والفوااكه والخضاار والاناناس وكل هدول مغديه ومشبعه وبالتوفيق لكِ
وبلاهاا زيااده 4_6كيلو بأسبوعين دي مشكله كبيره اووووي
الصورة الرمزية pink_xiii
pink_xiii
وردة محترفة
قديم 06-14-2009, 04:29 PM
#6
[align=center]
هاى يا قمر أنا عندي ليكي نظام ريجيم حلو أوي يشبع و صحي لأنه مبني على الهرم الغذائي ... ممكن تمشي عليه .. هوا بدون رياضة بينقص حوالي 600 جرام في الاسبوع ... و الرجيم اسبوعين و ممكن تكرريهم .. يلا امشي على النظام و شدي حيللك في الامتحانات .. و عايزة أقوللك حاجة مهمة الأكل الدهني و النشويات عن تجربة بيخلوا الواحد ميعرفش يركز كويس و يبقى عنده خمول و كسل و ده لأن الدم مش بيوصل كويس للمخ .. أسفة طولت عليكي ... الرجيم عبارة عن :-

[/align]
الاسبوع الاول:


قبل الفطار ودا عاده فى كل الاسابيع هنشرب كوبيتين ميه قبل الاكل وناخد معلقه عسل نحل ودا لحرق السكريات والدهون ودا التزام فى كل الاسابيع


الفطار:
كوب شاى او نسكافيه بلبن خالى الدسم +ملعقه مربى دايت +قطعه جبنه بيضا او بيضه مسلوقه + 2 توست سن


الغذاء:
اليوم الاول: 1/4 فرخه مشويه+خضروات +4 ملاعق رز+سلطه
اليوم الثانى:شريحه لحم مشوى+خضروات+4ملاعق رز+سلطه
اليوم الثالث:علبه تونه+سلطه +رغيف سن
اليوم الرابع:1/2 كيلو سمك مشوى+4 ملاعق رز+سلطه
اليوم الخامس:1/4فرخه مشويه+1/4 كيلو بطاطس مسلوقه وممكن تحطى الاتنين سوا فى الفرن+سلطه
اليوم السادس:علبه تونه+2 توست سن+سلطه
اليوم السابع:8 ملاعق فول بزيت الزيتون+سلطه +رغيف سن


العشاء:
علبه زبادى + 2 ثمره فاكهه

ملحوظه :
تقدرى تغيرى العيس السن بنص رغيف بلدى بس نص بس
وكمان التونه صفيه من الزيت وبدون اضافات نهائى
وكمان الجبنه تكون قريش افضل لانها مبتخنش

الاسبوع التانى:
قبل الفطار اساسى كوبيتين ميه وملعقه عسل النحل
الفطار :
شاى او نسكافيه لبن خالى الدسم+3 ملاعق فول او بيضه مسلوقه + 2 توست سن


الغذاء:
اليوم الاول : وجبه مفتوحه
اليوم التانى : علبه تونه + سلطه +2 توست سن
اليوم التالت:شريحتين بيتزا +سلطه (ممكن بيتزا صغيره )
اليوم الرابع:1/2 كيلو سمك مشوى + 4 ملاعق رز+سلطه
اليوم الخامس:1/4 فرخه مشويه+6 ملاعق مكرونه+سلطه
اليوم السادس: علبه تونه + سلطه + رغيف سن
اليوم السابع: 5 مغارف شوربه عدس + سلطه


العشاء:
قطعه جبنه بيضاء او بيضه مسلوقه + 2 توست سن + 2ثمره فاكهه

[align=center]
[/align]
اضافة رد

العلامات المرجعية

الرجـــــيـــــــــم + الإختبارات النهائية *_^


« رجيم الشوربة لتخفيض الوزن السريع رجيم 3 كيلو في 3 أيام »

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
النسخة النهائية للفايرفوكس 5 - Firefox5 بتول الغلا برامج الكمبيوتر 4 01-27-2013 05:01 PM
معسكر الإختبارات eng_emanzeed الموضوعات اللامنقولة فى التربية والتعليم 24 08-06-2011 04:31 PM
رجعت بعد غياب بسبب الإختبارات :) pinkro0ose مسجات الجوال 11 07-22-2010 03:46 PM
كيف تذاكر , كيف تتفوق , كيف تنظم وقتك , 10 ملفات ( لتفيدك في الإختبارات ) ~helwa~ التربية و التعليم 4 08-01-2009 06:18 PM

الساعة معتمدة بتوقيت جرينتش الساعة الآن 02:46 PM. : .
المواضيع و التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي مجتمع رجيم ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك (ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر)
جميع الحقوق محفوظة Rjeem 2015
Powered by vBulletin® Version 3.8.7, Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
System exit pages by mr.AmRaLaA
منتدى رجيم منتدى مستقل