رجيمي خلال الإجازة مين تشاركنا بداية من 1/12 إلى 18/12

أنا راح أبدأ من اليــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوم وزني 75 لازم أنحف إهي إهي إهي......

مجتمع رجيم / أرشيف رجيم
دبدوبه وبنحف
اخر تحديث
رجيمي خلال الإجازة مين تشاركنا بداية من 1/12 إلى 18/12

أنا راح أبدأ من اليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــوم وزني 75 لازم أنحف إهي إهي إهي......
zooozooo
يا رب يوفقك وتوصلى للوزن اللى تتمنيه ان شاء الله
دبدوبه وبنحف
الله يسمع منك يااااااااااااااااااااااااااااااارب أبي أروح المدرسة وأنا رشيقة ياااااااااااااااااااااااارب
الله يسعد قلبك ياقمر هل لديك نصايح
zooozooo
اول حاجة لازم تشربى ميه كتير على الاقل 8كوبيات كل يوم وتزيد بالتدريج ال12 كوباية
ومنهم 2كوب ميه قبل كل وجبة بنصف ساعة
ولازم يكون اكلك منوع مش معتمد على نظام الصنف الواحد لان الجسم بيحتاج لعدة عناصر غذائية متنوعة والنقص فة اى منها يسبب خمول للجسم وانهيار بمرور الوقت لانظمة الجسم الحيوية
والغدا يكون بروتين (ربع فرخة او قطعة لحم بدون دهون او سمك وطبعا كله مسلوق او مشوى)+ربع رغيف او اربع ملاعق رز او مكرونة+خضار مسلوق او سلطة خضرا
ولو جعت بين الوجبات كلى خيار او خس او حبة فاكهة
العشا لازم يكون خفيف
والرياضة مع الرجيم تديكى جسم غير مترهل وممشوق
وخلى بالك ان النزول بسرعة بيرجع الوزن تانى اكتر من الاول
والرجيم الصحى اللى بياخد وقته هو اللى بيستمر مفعوله ومن الصعب لو التزمتى يرجع وزنك تانى
واتمنى انى اكون فدتك بكلامى ومعلش طولت عليك
دبدوبه وبنحف
شكراً حبيبتي أنا كذا نزلت 28 بدئت أرجع بحاول أحافظ
sandybill
موفقة بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

وزى ما حكت أخت زوزو عليكى بالماااااء والرياضة كثرى منها

والفواكة والخضروات كثرى منهم وابتعدى عن النشويات والدهون و المشروبات الغازية حتى ولو دايت ممكن تشربى الدايت بعد ما توصلى لوزنك النهائى ان شاء الله
وطبعا اللحوم يا مسلوق يا مشوى مع سلطة

وربنا يحققلك ما تتمنى
الصفحات 1 2  3  4  5  ... الأخيرة

التالي
السابق