مجتمع رجيمأرشيف رجيم

فريق (( ساكون رشيقه لاكون ام )) للمتاخرات في الحمل تابعوا معنا كل مايهمكم

ربنا ينجحك يارب ويكرمك امين
انا كمان عندي امتحانات الايام دي بس بخطف كام ساعه ادخل عالنت فيهم
انا وزنت اده لقيتني 115 كيلو اوووووووووووووووووووووف كتير اوي
بس انشالله هخسهم
وطولي 165
انا بشرب ميرميه وبردقوش وحساهم بيرحوا جد وكنت قريت ف منتدي انهم بينزلوا التكيسات وبيظبطوا الهرومان
وكله بأمر ربنا
يارب كلنا نخس بصحه
يلا ادخلو شجعوني
اليوميات دي اخر امل لينا اننا نخس بجد
اول هدف ليا 100 كيلوووو
تاني هدف 90 كيلو
تالت هدف 80 كيلو
رابع هدف 70 كيلو
يارب احققهم
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


اخبار البنات ان شاء الله تمام ؟

كيفكم مع الريجيم نزلتو شي او لا؟؟؟

وبشروني اذا فيه وحده حملت او لا ؟ الله يرزقنا الذريه الصالحه

انا مو ماشيه على رجيم معين اكل نفس اكلي مع التقليل من الكميه
اشرب كوبين ماء قبل الاكل وعلى الريق الصبح ماء دافئه وليمون
واشرب الشاي الاخضر احس نفسي خافه شوي بس والله ماوزنت خايفه من الميزان ههههههههه
ايدي لحد الان مكسوره والله مليت من الجبيره
وين البنات ليه كيذا مهملين الموضوع يلا بنات انا كل يوم بستمر معاكم لاتخلو الموضوع يصير ممل ومن غير تشجيع يلا خلونا نرد مثل اول
وينكم تشوفو اللي حصل معي الدوره اتأخرت على شهرين انا سبحان الله كنت عارفه انه لخبطت هرمونات وزجي كل يومين يجيت التحليل المنزلي واحلل ويطلع لي خط واحد
ومن اسبوع اجت الدوره وربي تحطمت على فكره بنات انا عندي موعد بعد اسبوع في عياده العقم وتأخر الانجاب في مستشفى خاص ( الله يساعدنا على المصاريف )اول شي راح يعملوه معي انه يحولوني على عياده التغذيه
انزل من وزني في ريجيم خاص ومتى مانزل وزني الي الوزن المطلوب راح اعمل تلقيح اصطناعي والله يرزقني ويرزق الجميع

تائهه عبرالزمان

حياك اختي بينا ان شاء الله تقدر نساعدك وتستفيدي منا
الله يحقق اللي في بالك ويرزقك الذريه الصالحه ..امين
السلام عليكم
كيفكم بنات.معليش لي مده مادخلت اعذروني كنت تعبانه نفسيا افكر في موضوع الحمل
ولما سجلت دخولي من يومين طلعت كلمة مروري خاطئه ماادري ليه المهم تعدلت والحمدلله
وانتم اخباركم .
وسلامتك يامها وانشاءالله تشيلي الجبيره وينجح معك التلقيح يارب ومشكوره اختي سكارليت على سؤالك عني
ولازم نتشجع ونستمر بالرجيم
واهلا فيك تائهه,
انا مستمره على رجيم من عندي وهو اكل خبز وجبن واحيانا اغير بيض او بطاطا مسلوقه
اهلا بيكم اخواتي مها وجيجي رجعتوا نورتوا التوبيك تاني انا هبدأ اده انشالله
كنت عاوزه ابدأ بريجيم البروتيني بس خوفت يجوعني جدا وارجع اكل تاني بشراهه
فقولت ارجع للريجيم العادي اللي باكل فيه اكل صحي مش مكشله اتعب كام شهر زياده بس محرمش نفسي من حاجه
مفيش حاجه بتمر اسهل من الوقت واحنا قاعدين ناكل ولا حاسيين ان كل يوم مش بناخد بالنا فيه من اكلنا بيزود علينا الضعف
والله انا مليت من التخن وانا لسه صغيره فالسن عمري 19 سنه ومش عارفه اعيش حياتي زي باقي البنات في سني
لاني اتحطيت برده في ظروف الخطوبه والزواج من وانا صغيره بس الحمدلله انشالله ارجع لوزني سابق واهتم بنفسي وبرشاقتي
انا عندي امتحانات الايام دي حيث الحركه الكتيره
اانا كنت مشيت مع دكتور ريجيم من سنه وخسيت معاه 13 كيلو ورجعت زيدتهم تاني لاني تركته من غير ما اثبت وزني لاني مكنتش لسه وصلت للوزن اللي عاوزه اثبت عنده
بس انا سمعت ان لو حتي لسه موصلتيش للوزن واتهورتي وهتسيبي الريجيم الدكتور بيعملك تثبيت عشان مش ترجعي تاني بسرعه
وممكن بعدها ترجعي تكملي الريجيم وتخسي انشالله
انا هكتب لكم ريجيم اول اسبوع مشيت عليه عندي الدكتور وخسيت عليه 6 كيلو فالاسبوع من غير رياضه ولا جوع
بسم الله الرحمن الرحيم

ريجيم الجزء السفلي والارداف

اليوم الاول

الافطار

5 ملاعق كورن فليكس+ نص كوب لبن منزوع الدسم وبعد ساعتين يتم تناول3 ملاعق جبن قريش+شريحه طماطم +فلفل اخضر + رغيف سن

الغداء

شوربه منزوعه الدسم+سلطه+2 شريحه لحم مسلوق او مشوي بدون خبز
يراعي تناول ثمره تفاح قبل الغداء وبعد بعدالاكل ب 4 ساعات يتم تناول 2 شريحه بطيخ او كنتالوب

العشاء

2 كوب زبادي بالفراوله+ثمره برتقال او 2 خوخ



اليوم الثاني

الفطار

1 كوب عصير فراوله باللبن ثم ساعه ويتم تناول بيضه مسلوقه مضاف اليها الكثير من الكمون +رغيف سن+خيار

الغداء

صدر دجاجه+طبق سلاطه كبير بالليمون+شوربه خضار بدون خبز

العشاء

2 بياض بيضه مسلوقه+رغيف سن+خس وخيار+3 ملاعق فول

اليوم الثالث

الفطار


كورن فليكس باللبن او كوب لبن رايب او 5 ملاعق فول بالليمون+ 2 ملعقه جبن قريش + 2 شريحه طماطم وخيار

الغداء

3 سمك مشوي حوالي نص كيلو سمك+ سلطه

العشاء

سلطه فاكهه(1 تفاحه+ 4 فراوله+1 موز +سكر فاكهه+ماء)


اليوم الرابع

الفطار
بيضه مسلوقه+طماطم +رغيف سن +خيار وكوب شاي

الغداء
5 ملاعق ارز مسلوق+خضار مسلوق+ثمره فاكهه قبل الاكل بربع ساعه +شريحه لحم

العشاء
طبق سلطه كبير+2 كوب زبادي


اليوم الخامس
الافطار
كوب شاي بلبن+ فول بالليمون والكمون+طماطم وخيار+رغيف سن


الغداء

شوربه منزوعه الدسم+ربع فرخه مشويه+سلطه

العشاء
مربي جزر منزوع السكر او جبن قريش+فلفل اخضر ورغيف سن



اليوم السادس

الفطار
كوب عصير طازج او فاكهه ثم 2 كوب ماء وبعد نص ساعه يتم تناول 2 كوب زبادي +بيضه مسلوقه
الغداء

شوربه+2 شريحه لحم مشوي+سلطه +رغيف سن

العشاء

2 ثمره تفاح +موزه


يراعي شرب الاعشاء وشرب 3 لتر ماء فاليوم
واذا احتاجتي سكر من الممكن اخد 5 معق سكر فركتوز فاليوم
وهناك شئ اخر

بين الفطار والغداء تصبيره وهي تناول 1 او 2 ثمره فاكهه
وبين الغدا والعشاء تصبيره وهي تناول 2 كوب زبادي او كوب لبن رايب للهضم


مين هيبدأ معايا من الده ريجيم مريح جدا وصحي وبنفس الوقت بتخسي الحمدلله
هو اول اسبوع من الريجيم بينزل كتير
لكن الاسابيع اللي بعده بيبقا نزول طبيعي مع الرياضه من 1 كيلو لحد 4 او 5 كيلو حسب نشاطك

وانشالله الاسبوع الجاي هنزلكم الاسبوع التاني


يارب نخس يارب كلنا بصحه
الأولى ... 69  70  71  72  73 74  75  76  77  ... الأخيرة
كلمات ذات علاقة
للمتاخرات , مايهمكم , لاكون , معنا , ام , الحمل , تابعوا , رشيقه , ساكون , فريق , كل