مجتمع رجيمأرشيف رجيم

ارمله ومضغوطه نفسيا .. اريد حلا يااخواتى ..

انا عمرى 39 سنه ام والحمدلله لخمسه ابناء .. ( مثل العسل الله يهديهم ويصلحهم )

انا الحمدالله موظفه ومرتاحه صحيح عندى بعض الديون ولكن مثل اى ام واى بيت الضغط شهر يجى وشهر يفك ..

بناتى والحمدالله ماهم متشرطات ويرضون بالقليل بس اذا صار عندى مبلغ مااقصر عليهم يعنى ادلعهم فيه والبى لهم كل طلباتهم ..

المشكله انى انا احس بنقص عاطفى محتاجه شخص فى حياتى .. انا تزوجت وانا عمرى 18 سنه من رجل عمره 60 سنه ( كان صديق ابوى واحنا كنا عايشين على قد حالنا ابوى الله يرحمه كان يفكر انه بزواجى راح اكون اسعد مخلوقه وانى اعيش براحتى واقدر البس على كيفى واعيش عيشه احسن من عيشه اهلى .. زوجى كان متزوج 2 من قبل .. وعشت معاهم عيشه مااحب حتى اتذكرها كلها اهانه واحتقار وكانك عايشه فى غابه الكبير ياكل الصغير .. بعدها بديت انتبه لنفسى .. والحمدالله توظفت وشريت لى بيت ودخلت التجاره صحيح انى خسرت بس انى الحمدالله صرت احس بوجودى وكيانى .. )

المشكله ان زوجى تزوج على الشغاله حقه زوجته وسكنها فى بيت وسوى لها كل اللى هى تبيه وعاشت كانها اميره .. من سنتين توفى وطبعا اهله سوى لى مشاكل فى بيتى بس الحمدالله انحلت على خير .. وعايشه مع بناتى واختى وامى واخوانى الاولاد فى بيتى مبسوطه ..

مشكلتى ..

انى محرومه من الحنان .. دايم احس انى ابى رجال فى حياتى .. وابيه بالحلال .. يعنى اسمع لى كلمه حلوه احسن بكيانى .. اخوانى رافضين منطق انى اتزوج وكل ماتقدم لى شخص يقولون طماعان فيك .. ومايرضون حتى يقابلونه .. وانا تعبت .. من الوضع اللى انا عايشه فيه ..

لما ابى اى حاجه .. اجلس اطلب فلان وعلان مثل لما قدمت على سواق .. جلست اوراقه اكثر من خمسه شهور ومافيه احد راح سواها لى

بعض الاحيان اقول انا بكلم الشيخ واخليه يزوجنى وبعض الاحيان اقول خلاص ربى كاتب لى انى اعيش هالعيشه على الرغم ان بناتى موافقين انى اتزوج لانهم كانوا شايفين حياتى مع ابوهم كيف صارت .. ؟

ابى الحل لانى تعبانه نفسيا .. شاكره لكم ..
اقتباس : المشاركة التي أضيفت بواسطة صموته:
انا عمرى 39 سنه ام والحمدلله لخمسه ابناء .. ( مثل العسل الله يهديهم ويصلحهم )

انا الحمدالله موظفه ومرتاحه صحيح عندى بعض الديون ولكن مثل اى ام واى بيت الضغط شهر يجى وشهر يفك ..

بناتى والحمدالله ماهم متشرطات ويرضون بالقليل بس اذا صار عندى مبلغ مااقصر عليهم يعنى ادلعهم فيه والبى لهم كل طلباتهم ..

المشكله انى انا احس بنقص عاطفى محتاجه شخص فى حياتى .. انا تزوجت وانا عمرى 18 سنه من رجل عمره 60 سنه ( كان صديق ابوى واحنا كنا عايشين على قد حالنا ابوى الله يرحمه كان يفكر انه بزواجى راح اكون اسعد مخلوقه وانى اعيش براحتى واقدر البس على كيفى واعيش عيشه احسن من عيشه اهلى .. زوجى كان متزوج 2 من قبل .. وعشت معاهم عيشه مااحب حتى اتذكرها كلها اهانه واحتقار وكانك عايشه فى غابه الكبير ياكل الصغير .. بعدها بديت انتبه لنفسى .. والحمدالله توظفت وشريت لى بيت ودخلت التجاره صحيح انى خسرت بس انى الحمدالله صرت احس بوجودى وكيانى .. )

المشكله ان زوجى تزوج على الشغاله حقه زوجته وسكنها فى بيت وسوى لها كل اللى هى تبيه وعاشت كانها اميره .. من سنتين توفى وطبعا اهله سوى لى مشاكل فى بيتى بس الحمدالله انحلت على خير .. وعايشه مع بناتى واختى وامى واخوانى الاولاد فى بيتى مبسوطه ..

مشكلتى ..

انى محرومه من الحنان .. دايم احس انى ابى رجال فى حياتى .. وابيه بالحلال .. يعنى اسمع لى كلمه حلوه احسن بكيانى .. اخوانى رافضين منطق انى اتزوج وكل ماتقدم لى شخص يقولون طماعان فيك .. ومايرضون حتى يقابلونه .. وانا تعبت .. من الوضع اللى انا عايشه فيه ..

لما ابى اى حاجه .. اجلس اطلب فلان وعلان مثل لما قدمت على سواق .. جلست اوراقه اكثر من خمسه شهور ومافيه احد راح سواها لى

بعض الاحيان اقول انا بكلم الشيخ واخليه يزوجنى وبعض الاحيان اقول خلاص ربى كاتب لى انى اعيش هالعيشه على الرغم ان بناتى موافقين انى اتزوج لانهم كانوا شايفين حياتى مع ابوهم كيف صارت .. ؟

ابى الحل لانى تعبانه نفسيا .. شاكره لكم ..

كان الله فى عونك

وفك كربك وفرج الله همك

ومادام بناتك موافقين خلاص توكلى على الله ليه تعيشى حزينة والحمدلله ربنا ميسر لك الحلال

استعينى بالله واستخيريه وتوكلى عليه وأسأليه من فضله

واكيد ربنا مش هيظلمك ابدااا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيفك يالغالية صموته بخيران شاء الله جزاك الله خيرا بارك الله فيك ماقصرت ربيت أولادك واشتريت بيت وأسكنتي فيه والدتك وأخوانك بيض الله وجهك ما قصرت وأنت توك في مقتبل عمرك مو كبيرة بالعكس جاء الوقت اللي ترتاحين فيك مع زوج يشعرك بالحنان وهذا ليس بعيب ولا حرام وكل ما تقدم لك أحد قالوا أخوتك طمعان أسمحي أقول لك الطمعان أخوتك أنك لما تتزوجين سوف يضطرون للخروج من المنزل ويخافون أن تكتبيه باسم الرجل وعلى قولة المثل { طلعوا من المولد بلا حمص } { الكل يحوش قريصه } بالعربي الكل يدور على مصلحته وأنتي مع الأسف صامته عزيزتي إذا جاءك من ترضين دينه وخلقه أنت لست صغيرة ولا سفيه وعيالك راضين يقدر ولدك يزوجك ولكن نصيحتي لك واجعليها حلق في أذنك { حرصي ولا تخوني البيت بيتك وبيت أولادك تعبتي وشقيتي إلى أن وفرتيه لذلك لا تفرطين فيك بكلمة عذبة وهمسة من زوجك المنتظر رجاء رجاء رجاء } اتخذي قرارك وتوكلي على الله وتزوجي وانت لم تطلبي إلا حقك الشرعي لا تترددي العمر يمضي

الله يسعك ويهنيك وينولك اللي في بالك

تقبلي تحياتي
السلام عليكم
ربنا يفك كربك يا اختي
انا رأيي انك تتزوجي مادام بناتك موافقين وراضيين .. خاصة انك لسه صغيرة بالسن ومحتاجة الى حنان وحب زوج
وباذن الله ربنا يرزقك بزوج صالح يعوضك المهانة والتعب اللي شوفتيهم مع زوجك الاول
اهلا حبيبتي او ربنا يصلح احوالك ويسرلك الزوج الصالح او انا رائي من ر اي اخواتي اذا اولادك موافقين فلا تنتظري راي شخص اخر ولكن حاولي ان يكون رجل تقي ويراعي او لادك وكانهم اولاده
انامن ر اي اخواتي اذا اولادك موافقين

تزوجي ولا يهمك اخوانك حطيهم في الامر الوقع

بس تاكدي نه الزوج يكون صالح ويكون من عند شيخ يعرفه

علشان تكوني مقتنعه فيه والله يسهلك وتحصلي علي زوج يحن عليك وعلي بناتك

تقبلي مروري العطر

1 2 
كلمات ذات علاقة
ارمله , اريد , يلا , يااخواتي , ومضغوطه , نفسيا