خيانة واية الحل

السلام عليكم حبيباتى فى الله بالنسبة ان موضوع الخيانة انتشر جدا فحبيباتى عندى قصة حصلت امامى اسمحولى احكيهلكم وياريت اعرف رايكم واية الحل فيوم بعد...

مجتمع رجيم / الحياة الأسرية
ام رؤى وجنى
اخر تحديث

خيانة واية الحل

خيانة واية الحل

السلام عليكم حبيباتى فى الله
بالنسبة ان موضوع الخيانة انتشر جدا فحبيباتى عندى قصة حصلت امامى اسمحولى احكيهلكم وياريت اعرف رايكم واية الحل
فيوم بعد ماتعينت فى المحكمة وكان حياة جديدة علية وكنت لسة بنت سا عتها وكنت عندى 19 سنة وقتها وانا وقفة فى الشغل شفت واحد مر من جنبى وقال كلمة مهتمتش وبعدها عدا تانى وبدا يقول كلام كتير اوى غزل معرفش معاكسة معرفش المهم تركت المكان ومشيت انا وصحبتى وازا هو ييجى ورايا ويقول نفس الكلام وانو عاوز يتعرف علية والخخخخ طبعا لانى وجة جديد ولسة معرفوش ومرة طلعت اجيب من البوفية شاى لقيتة واقف مع وحدة وكلامهم فى منتهى الوقاحة فاستغربت اوى لشخصية الانسان دة وبعدها لقيتة واقف مع واحدة تانى وغيرها وغيرها فبالصدفة زميل لية فى الشغل كان واقف معاة فسالتة عنة هو دة بيعمل كدة لية شكلة بتاع بنات قالى دة كذا ابن كذا ومتجوز واحدة معانا فى اول دور فى المحكمة قلتلة اية متجوز ينهار ابيض دة متجوز ازاى وكمان معاه فة الشغل يا خبر ابيض ومش عارفة اللى بيعملة دى هابلة اوى
قالى يووووووووووووووووووة دى عارفة عنة بلاوى دة اخلاقة زى الزفت دة بيعمل وبيعمل فسالت زميلاتى عنة قالولى دى مراتة غلبة معاة دى مرة روحت لقت وحدة عندة فى البيت ولا عملت اى حاجة اية السلبية دى اية الست دى دى فى منتهى السلبية والهبل هى فى ست كدة ترضى على نفسها كدة انا مش عارفة والله المهم
صممت انى انزل واشوف الست دى وانا نازلة قلت بما انة شاب وشايف نفسة اكيد هى مش جميلة ومش عجباة فبيعمل كدة
المهم صحبتى شورتلى عليها بصيت ليها ورحت عليها وسالتها عن حاجة فى الشغل من اول طلة لقيتها مبهدلة مش مهتمية بنفسها خالص بس هى جميلة جسمها رشيق فييجى منها يعنى قلت علشان كدة هو بيعمل كدة مرت الايام واتجمعنا انا وهى جنب بعض فى دورة تدريبية تبع المحكمة وفى البريك اتكلمنا مع بعض تخيلو قالتلى انها مين انا مرات علاء بتاع الستات اكيد عاكسك قبل كدة انتى جميلة ومهتطلعيش من ايدة انا زهلت ورديت عليها بعنف وقلتلها انتى هبلة انتى ازاى سيبة جوزك كدة دة الكل بيتكلم على سلبيتك معاة وانتى غلطانى وانتى وانتى شديت مش عارفة ازاى وانا بتكلم معاها لقيت بركان دموع اتفجر انا وقفت ادامها مش عارفة اعمل اية اتاسفت ليها انى اتدخلت فى حياتها قالتلى لا لا انتى والله دوستى على جرح كبير فى حياتى ومش عارفة اعالجة قلتلها انتى اكيد عندك الحل انتى اكيد مقصرة اهتمى بنفسك شوية وحسسيةانة مهم فى حياتك ردت علية وقالتلى انةدكتاطور فى بيتة بيشخط ويامر حتى العلاقة الحميمية بتكون بالعافية ومن غير رضى منى او برضى مش مهم وسواعى بيقول اسم غير اسمى وهو معايا ولو اتكلمت يضرب ويشتم ويبهدلنى قررت انى اسكت واربى ولادى


انا اسفة على الاطالة بس كان نفسى اعرف رايكم فى الست دى وتعمل اية معاة على شان يكون زوج كويس افادكم الله

المصدر: مجتمع رجيم


odhkm ,hdm hgpg hgog d[h,f ,h[f

Reemaa
اخر تحديث
لاحول ولاقوة الا بالله ,,

الله يفرج همها

خليها تدعي ربها..وتصلي الوتر وتتصدق وتستغفر ..بنية هداية زوجها...
اسيرة الاحزان2002
اخر تحديث
الله يهديها من البداية خطأها لو زوجها شافها من البداية ماخدة موقف ما بيقدر يتمادا لهدرجة احيانا كتير النساء بيشتكو من معاملة ازواجهم او لا مبالاتهم او العنف بالبيت سواء مع الزوجة او الاطفال اشياء كتير لا تعد ولا تحصى وبتنسى الزوجة انه لو زوجها شاف قدامه شخصية قوية وما بترضى بالخطأ كان بعمل حساب لاصغر الامور لحتى ما تزعل وانا راي انها تبدأ معه بداية جديدة وتسميها بينها وبين نفسها اعادة تاهيل زوجي وتصنع من نفسها انسانة جديدة من جميع النواحي سواء شخصية او شكل دايما المرأة بتستسلم وبتقول بدي اربي اولادي طيب السؤال كيف بدها تربي اولادها مع وجود هيك انسان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عبير ورد
اخر تحديث
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

غاليتي الزوجة سلبية والزوج استمد القوة من ضعفها واستسلامها لهذ ا الوضع عليها أن تجلس معاه وتتكلم معاه بكل صراحة وتذكره إن الإنسان ألزم عليه سمعته وسمعت بيته وأولاده وإن الناس بدأوا يتكلمون عن أخلاقه وسوء سمعته وأن الذي يعمله في بنات الناس بكره لا قدر الله يلقاه في جدار بيته فهذا الأمر دين إلى يعاقبه الله في نفسه الذي يزني بحليلة جاره إلا يجد الزنى في جدار بيته

وتذكره بالقصة كان رجل عنده أبن وأبنة وكان الأبن سوف يذهب للتجارة وقال له أبيه يا بني أحفظ أختك أستغرب الأبن من قول أبيه وقال في نفسه كيف أحفظها وهي عنده سافر الابن للتجارة وكان عندهم رجل كبير في السن ويجلب لهم الماء منذ عشرين سنة ولم يلاحظوا عليه أي تصرف سيئ ولكن الأب استغرب ذلك اليوم أتى السقا بالماء وفتحت له الأبنة الباب لتأخذ منه الماء فوجئ الأب بالسقا اقترب من البنت وأخذ قبلة من خدها

استغرب الأب وسكت عندما عاد الأبن سأله أبيه ماذا فعلت قال ولله الحمد التجارة فأجابه والده أنا لا أسألك عن التجارة ماذا فعلت ووضح له ماذا يقصد فاعترف الأبن وقال لقد قبل فتاة في السفر فقال الأب

{ دقة بدقة لو زدت لزاد السقا }

يعني الزنى والعياذ بالله سواء بالنظر أو غيره هو دين على الفاعل لذا يجب عليها أن تذكره بعقاب الله

وكذلك يجب عليها أن تهتم بنفسها شوي

وإذا النصيحة لم تجدي عليها بالدعاء له والاستغفار والصدقة وان شاء الله يصلح الحال

نسأل الله السلامة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ام زيزى
اخر تحديث
ياحبيبتى عليها ان تجلس معاه وتتكلم معاه بكل صراحة مثل ما قالت عزيزة عبير

وتهتم بنفسها شوية وتبدامعه بدايه جديدة
رماد اليل
اخر تحديث
لاحول ولا قوه الى بالله ......المشكله مش بي زوجته المشكله هو راجل مش كويس ....يارب تهديه هي لو فكرت وعرفت تتصرف .....كان ما صار الي صار والحمد الله هي بتشتغل ليه متنفصل ...دي مشكله عويصه ملها حل فيها كرامه وخيانه عني اكيد ميه با الميه ما تحبوش ....تنفصل احسن ليها وتربي اولادها احسن تربيه ......

يارب تهديه يارب

التالي

ذكر ولا انثى

السابق

رسالة أب لأبنته فى ليلة زفافها...

كلمات ذات علاقة
الخل , يجاوب , واجب