عرض مشاركة واحدة
كتبت : mira
-
نصائح للمحجبات (لكل سن لبس مناسب )

[frame="7 98"]
بالنسبة للبنات اللي بتحب إنها تلبس بلوزات وبنطلونات أو بلوزات وجوبات أو عبايات فدي مجموعة من الموديلات اللي هتساعدك على الاختيار المناسب ليكي..
الموديل الأول
فستان قطن بنص كم مخطط بخطوط بالعرض عبارة عن خط أصفر وخط تاني أسود وخط أبيض وخط سماوي هتحتاجي مع الفستان ده إنك تلبسي بادي ممكن يكون لونه أسود زي الموديل اللي في الصورة أو إنك تلبسي بادي أصفر أو أبيض يعني ممكن تغيري في لون البادي زي ما أنت عايزة..
وبالنسبة للطرحة اللي ممكن تلبسيها فممكن تلبسي طرحة واحدة لونها أصفر وتلفيها اللفة العادية أو تلبسي أكتر من طرحتين يكون لونهم من نفس لون الخطوط الموجودة في الفستان وتلفيها زي ما هو موجود في الصورة وعلى فكرة الموديل ده بيناسب البنات اللي في ثانوي والبنات اللي لسه في الجامعة.

للمحجبات vwmhe74z8gi17oifijk0
الموديل الثاني
عبارة عن بلوزة شيفون بكم بألوان متداخلة مع بعضها مع وجود تطريز خفيف في بداية البلوزة ويوجد في الوسط أستيك ممكن تشديه على الوسط أو تفكيه وعلى فكرة مع البلوزة دي هتحتاجي بادي من نفس لون البلوزة...
وبالنسبة للطرحة فممكن تلبسي طرحة واحدة لونها بني أو بيج وتلفيها اللفة العادية أو إنك تلبسي أكتر من طرحة وتلفيها زي اللي في الصورة.

الموديل ده بيناسب البنت اللي في ثانوي أو اللي في الجامعة أو البنت اللي بتشتغل يعني من الآخر كده موديل مناسب لجميع الأعمار.

للمحجبات qs8zahjfz93cunhlswi.
الموديل الثالث
ده شكل جديد لسه نازل الصيف ده وهو في منتهى الشياكة وبيناسب جميع الأعمار.

للمحجبات ettdm99l6jbhnej6ohgn
الموديل الرابع ده شكل جديد برضه نازل الصيف ده وهو عبارة عن بلوزة بيضاء ومنقوش عليها ورد باللون الأسود ومع الشكل ده ممكن تلبسي بادي من تحت أو تلبسي توب.
وبالنسبة للطرحة المناسبة فممكن تلبسي طرحتين طرحة بيضاء وطرحة سوداء وتلفيهم مع بعض بس بشرط إن البنطلون يكون أبيض، لكن لو كان البنطلون أسود يبقى اختاري طرحة سوداء مع وجود بعض التطريز زي اللي موجود على الموديل.

للمحجبات 1o4dnshsqp2zxavoljnz
الموديل الخامسده موديل كمان اسمه "موديل الفراشة" ما تتضحكيش قوي كده ده اسمه فعلا وده لأن القصة بتاعته على شكل الفراشة والموديل ده بيناسب أكتر البنت اللي في الجامعة أو اللي بتشتغل.
وبالنسبة للطرحة المناسبة ممكن تلبسي طرحتين مع بعض زي الشكل الموجود ده.

للمحجبات 2enh3ed91rfqxlh3a18.
الموديل السادسلو كنت بنوتة صغيرة وبتحبي تلبسي العبايات يبقى لازم يا قمر تختاري عبايات بألوان فاتحة علشان تناسب سنك..
وده مثلا موديل جديد ممكن تلبسيه ومعاه هتحسي فعلا بإنك محجبة وشيك وفي نفس الوقت هتحسي بسنك فعلا وبلاش تربطي الطرحة إسبانش لأنها هتديكي سن أكبر من سنك واربطيها ربطة عادية فممكن تربطي طرحة واحدة سادة أو طرحة واحدة منقوشة بألوان مناسبة للون العباية دي وتلفيها بالطريقة العادية زي اللي موجودة في الصورة وممكن كمان تلبسي طرحتين فوق بعض وتربطيهم بنفس الطريقة دي يا قمر.
للمحجبات 970j1fw94g7du6jcmlfa

[/frame]
منقوووووول